קרי: "מקווה להגיע להסכם עם איראן בימים הקרובים"

    דוד לזר No Comments on קרי: "מקווה להגיע להסכם עם איראן בימים הקרובים"
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי התייחס היום (ראשון) להתקדמות שיחות הגרעין עם איראן ואמר כי בחירות נכונות עשויות להוביל להסכם עוד השבוע ובימים הקרובים נגיע כמה רחוק שנוכל, אך עם זאת נותרו עדיין פערים גדולים בין הצדדים.

    שר החוץ של ארצות הברית קרי אמר את הדברים בהודעה מיוחדת לאחר שאמש דווח על פריצת דרך במגעים המתקיימים בווינה, קרי צינן את ההתלהבות כשאמר: "עדיין לא הגענו למקום שבו אנחנו צריכים להיות. ישנם פערים בכמה מהנושאים המרכזיים ביותר".

    קרי שהגיע למסור את ההודעה כשהוא מדדה על גבי קביים – בעקבות תאונת אופניים בשבוע שעבר – אמר כי "לא נהיה מוכנים לוותר על עקרונותינו כדי לסגור את הפערים ולחתום על הסכם", הוא הוסיף. יחד עם זאת, קרי אמר שהוא מסכים לאמירה של שר החוץ האירני מוחמד ג'וואד זריף לפיה "הצדדים מעולם לא היו קרובים יותר להסכם".

    "אמרתי מהרגע שהתחילו השיחות, שאנחנו רוצים הסכם טוב", הוסיף קרי, "כיוון שמדובר בהסכם בעל השלכות בינלאומיות רחבות". הוא החמיא לאירנים ש"עובדים קשה ומשקיעים זמן רב במשא ומתן המאומץ". כמו כן אמר שר החוץ ש"בנקודה הזו, השיחות יכולות להסתיים בשתי תוצאות: אם יתקבלו החלטות קשות ובמהרה בימים הקרובים נוכל להגיע להסכם כבר השבוע, ואם לא – לא נגיע להסכם".



    0 תגובות